Hulp bij Opruimen en Leegruimen van huizen

Werkwijze & Tarieven

Opruimen = symptoombestrijding

 

De oorzaak van rommel of chaos is heel verschillend.

Soms ontbreekt er een handig kastje, een plank of haak aan de muur.

Soms liggen er te veel taken bij één persoon.

Soms zitten oude gewoontes in de weg.

Eigenlijk zijn het uitgestelde keuzes.

 

Al ruimend komt de echte oorzaak vaak naar boven.

Dan kan er iets gereorganiseerd worden.

Daarom heet het beroep organizer.

Professional omdat De Opruimert je graag tips geeft om zelf overzicht te blijven houden.

Waarom kan de Opruimert mij helpen?

De Opruimert heeft geen emotionele band met jouw spullen en jouw keuzes. Ze wordt niet steeds overvallen door emoties en tegenstrijdige gevoelens.

Ze voelt zich betrokken, omdat ze zelf gelijksoortige situaties heeft meegemaakt. 

Zij heeft respect en oprechte belangstelling voor jou.

Met een enorme analytische knobbel zoekt ze graag overzicht in chaos.

Ja maar…

Weet een vreemde wel wat handig is voor mij?
De Opruimert weet dat niet, maar hoort graag van jou wat voor jou het beste werkt.

Samen met jou zoekt ze naar een passende indeling van je kast of je agenda.

Samen met een vreemde door mijn kasten gaan?
Met frisse blik kijkt De Opruimert naar hoe jij spullen opbergt. En gek genoeg dwingen vreemde ogen. Want opeens zie dat je er al heel lang ‘klaar mee bent’ of dat het anders kan.

In sommige gevallen moet iets net even op een andere plek staan, zodat je het wel gebruikt.

Ik vind dat ik het huis van mijn overleden moeder zelf moet leegruimen
Het leegruimen van een huis na een overlijden heeft voor veel mensen een meerwaarde; je sluit fysiek een fase in je leven af. De Opruimert snapt dat dit een reden kan zijn om het zelf te doen.

Toch weet ze dat je het vaak al druk genoeg hebt met je baan, je gezin, je mantelzorgtaken of je rouwproces. In dat geval begeleidt ze je bij het proces. Als je wilt helpt ze je ook bij het uitzoeken van de spullen.

Ik wil geen vreemden in het huis van mijn overleden moeder
Het huis van je moeder is haar wereld en dat is heel privé. Voor je gevoel kan het heel moeilijk zijn om er een vreemd iemand binnen te laten. Misschien is dat voor jou een reden om het liever zelf te doen.

Realiseer je dan wel het volgende:

  • leegruimen is doodvermoeiend, je wordt steeds geconfronteerd met herinneringen aan je moeder en allerlei emoties die naar boven komen
  • bij elk voorwerp moet je beslissen wat je er mee gaat doen en dat kan heel tegenstrijdige gevoelens oproepen, want misschien gaat jouw beslissing wel in tegen dat wat jouw moeder zou hebben gewild
  • gevoel, emoties en je hoofd maken overuren en kan heel zwaar zijn

Doe je het samen met de Opruimert, dan kan zij juist een rots in de branding zijn, omdat emoties en gevoelens haar niet telkens overvallen.

Zo’n bedrijf als de Opruimert gooit toch alles in de container
Als jij of je overleden moeder altijd heel zuinig op haar spullen is geweest, zou het inderdaad vreselijk zijn om een container voor de deur te zien met daarin al die spullen.

De Opruimert geeft de spullen het liefst een nieuw leven. Ze zoekt graag voor of met jou naar een nieuwe eigenaar.

Wil je de spullen naar een Kringloopwinkel brengen, dan kan de Opruimert je helpen bij het uitzoeken van de nog bruikbare spullen, zodat je ze volgens hun voorwaarden kunt aanleveren.

Simone (40+, Rotterdam) zegt:

Ik was fysiek niet in staat het huis van mijn moeder leeg te ruimen.

Een bedrijf inhuren dat alles rücksichtslos meenam wilde ik niet, dat vond ik te onpersoonlijk. Als de mogelijkheid er is vind ik dat je door alles heen moet.

De Opruimert is er echt doorheen gegaan en heeft er dingen uitgehaald waarvan ze dacht, hé dat is misschien wel leuk of waardevol in emotionele zin, een foto, of een boekje en dat heeft zij heel zorgvuldig gedaan.

Ik heb nu niet het idee van o, we hebben het overhaast gedaan of o, er zijn dingen verdwenen die ik misschien wel had willen houden.

Er was ook steeds overleg waardoor ik het gevoel had het samen te doen en dat is met zo’n bedrijf niet en dat vind ik in alle opzichten een meerwaarde hebben.

Er was geen twijfel om de Opruimert in te huren; ik had wel het idee dat zij dat goed zou doen en door de manier waarop zij het aanpakte bleek het eigenlijk beter dan ik had gedacht. Het was nog verrassender met leuke, creatieve oplossingen.

Als ik het alleen had moeten doen had ik die inventiviteit zeker niet gehad. Ik heb er van geleerd de hulpvraag te stellen.

Ik heb het met een gerust hart kunnen loslaten en dat heeft een grote zorg bij mij weggenomen.

De Opruimert beveel ik zeker aan, bij leeftijdgenoten wiens ouders zijn overleden of naar een verpleeghuis gaan en ook bij ouderen; voor je overlijden eerst ruimen, zadel je kinderen niet op met jouw zooi.

Hoe lang duurt dat opruimen met De Opruimert?

Heb je wel eens geprobeerd op te ruimen? Vond je dat niet heel erg vermoeiend?

Dat komt omdat je veel moet nadenken over wat je met je spullen wilt doen: houden of weggeven. Je moet alsmaar keuzes maken.

Er komen herinneringen naar boven en je struikelt over opruimdilemma’s.

Ben je dat niet gewend, dan houd je dat echt geen dag vol.

Daarom werkt De Opruimert in dagdelen van maximaal 3 uur. Ze zoekt nog naar een toverstaf waarmee ze alles in één keer weg kan toveren. Tot die tijd geldt:

Hoe sneller jij beslist wat je met iets wilt, hoe sneller het opruimen zal gaan.

Wat kost dat dan?

Inhuren expert? Alleen als het iets oplevert.

Een expert inhuren is een investering die je alleen doet als het je ook echt iets oplevert.

Een externe opslag betaal je, omdat het ruimte in je huis oplevert. Maar wat nu als je én meer ruimte hebt in je huis én die opslag niet meer hoeft te betalen? Dat levert geld op.

De Opruimert kan je begeleiden bij een verhuizing of leegruiming en taken van je overnemen, zodat jij er geen extra uren of vakantiedagen voor moet inleveren en zonder dat het ten koste gaat van je werk, je gezin of je relatie.

Samenwerken met De Opruimert levert je een leeg huis op, dat klaar is om verhuurd of verkocht te worden.

Huur je De Opruimert in, dan investeer je in ruimte in je huis, je hoofd, je agenda en uiteindelijk ook in je portemonnee.

Kennis maken

Wil je de Opruimert in huren, dan maken we een afspraak voor een kennismakingsgesprek.

In dat gesprek vertel je waar jij tegenaan loopt en waar je behoefte aan hebt. De Opruimert kijkt of en hoe ze jou het beste kan helpen.

Je voelt tijdens het gesprek of je een ‘klik’ hebt met De Opruimert en of je haar vertrouwt in jouw huis. De Opruimert let goed op of de opdracht binnen haar expertise valt.

Besluiten jullie samen te gaan werken, dan maakt De Opruimert een eerste werkafspraak met je.

De Opruimert werkt graag in dagdelen van 3 uur. Dat is net lang genoeg om een goed resultaat te boeken en toch niet over je grenzen te gaan.

Aan het eind van de eerste werkafspraak bepaal jij of je een vervolgafspraak wilt maken.

Tarieven

Uurtarief
Organizing aan huis: € 60,- per uur (inclusief 21% BTW)

Het gebruik van kleine organizing materialen is bij de prijs inbegrepen.

Reiskosten
De Opruimert is vooral actief in Delft en omgeving. Toch heeft zij heel wat opdrachten verder weg uitgevoerd. Vraag dus altijd naar de mogelijkheden.

In principe geldt:

reistijd tot 30 minuten (enkele reis) en afstand tot 15 km (enkele reis) is bij de prijs inbegrepen.

Voor reistijd langer dan 30 minuten (enkele reis) wordt reistijd in rekening gebracht (volgens genoemd uurtarief).

Is de afstand verder dan 15 km, dan wordt er per km €0,19 en per km in rekening gebracht.

Kennismakingsgesprek
Voor het kennismakingsgesprek brengt De Opruimert 1 uur van het bovengenoemde uurtarief in rekening.

Annuleren
Afspraken die binnen 24 uur voor de afspraak worden afgezegd, worden doorberekend.

Robert Swift (50+, Delft) zegt:

De Opruimert hielp mij bij het opruimen van mijn kelder onder mijn drogisterij. Toen hij opgeruimd was, was het voor mij en mijn personeel in één oogopslag duidelijk wat er nog in de kasten stond. Hierdoor werden mijn klanten sneller geholpen en kon ik mijn voorraad beter beheren.

Vooral op dagen dat ik alleen in de winkel stond, was ik soms veel tijd in de kelder kwijt om iets te zoeken en op zo’n moment had ik geen zicht op wat er boven in mijn winkel gebeurde. Ik ben nu minder tijd kwijt met zoeken en ben weer sneller in de winkel.